tiistai 4. elokuuta 2015

Tiistai 4. heinäkuuta 2015 klo 12.45

Tuleekohan kesä vielä sittenkin, kun aamulla pääsi pitkästä aikaa auringon paisteessa uimaan. Huomenna pitää mennä apteekkiin, voisi poiketa Nunnalahden rannan kautta, ja ottaa jonkin aikaa aurinkoa, jos sää edelleen suosii.
L lähti äsken kävelylle, mutta minusta ei ollut mukaan lähtijäksi, kun taas tänäänkin mennyt iso osa ajasta verenpaineen vahtimiseen. Ihan älytöntä touhua, jokin pakkomielle tuo pumpun seuraaminen minulla. Tosin koko juttu lähti jo ylä-asteella siitä, että Rieskälähteen koulun terveyssisar huomasi minulla olevan ikäisekseni korkean verenpaineen, ja ylikiihkeän lepopulssin. Siitä alkoi koko elämänikäinen sydänfilmi, verikoe ym. rumba, joka jatkuu edelleen. Asiaa ei helpottanut sekään, kun vajaa parikymppisenä huomattiin, että minulla on jokin sivuääni, lisälyönti sydämessä tms. Ensimmäisen kerran lääkäri kirjoitti minulle betasalpaajia n. 18-19 vuotiaana, ja nyt olen jo iät ja ajat joutunut syömään niitä vakituisesti joka päivä. Helpottavat kyllä oloa paljon, jos vain annos on kohdallaan. Tosi pirullinen pahaolo tulee, jos vahingossakin ottaa betasalpaajaa tarpeetta tai liikaa, mutta vielä kamalampi on olo jos ei ota silloin kuin oikeasti niitä tarvitsee. Aika monta kertaa jouduttu soittamaan ambulanssi näittenkin juttujen vuoksi, ei pelkästään bipon.
Salaisuuksia ja valheita sitten loppui eilen ainakin toistaiseksi, ja tytär oli syyllinen. Katsoin netistä aamulla, että jatko-osissa on uusi mies päänäyttelijänä. En kyllä ymmärrä, miksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti