perjantai 31. heinäkuuta 2015

Olen ollut keräilijä koko ikäni. Aloitin varmaan jo 6-7 vuotiaana. Ihan lapsena ja teininä keräsin mm. levyjä, kirjoja, sarjakuvia, kasetteja, pullonkorkkeja, purkkakuvia ja tulitikkuaskien etikettejä. Sydän vuoti verta, kun aikanaan muutin ensimmäiseen omaan kotiin, 24 neliön hellahuoneeseen Parkinkadulle, ja suurin osa tavaroista jäi lapsuudenkotiini Hepokultaan. Otin mukaani vain television, stereot, levyt, kitaran ja jotain pientä tähdellistä lähtiessäni. Vannoin, että vielä hankin kaikki menettämäni keräilykohteet kiorkojen kera takaisin, kuten olen enimmälti vanhempana hankkinutkin. Kirjoja on kertynyt useampi hyllyllinen, ja levyjäkin ihan mukavasti. Keräilykohteet on lapsuudesta muuttuneet. Olen keskittynyt viime vuosina enimmäkseen kotimaiseen lasiin, tauluihin, erilaisiin antiikkiesineisiin ym. Sarjakuvia aion kerätä jatkossakin, niistä tuntuu edelleen olevan paljon iloa esim. Aku Ankka, Mustanaamio, Tarzan, Tintti, Lucky Luke tai Asterix ja Obelix ovat jollain tavalla ihan yhtä hauskaa luettavaa kuin lapsenakin. En liene henkiseltä iältäni kovin vanha vieläkään? Vahvat lääkitykset ovat tehneet sen, että mihinkään raskaisiin maailmanluokan klassikoihin en enää jaksa keskittyä kuten nuorena. Rock elämänkertoja sen sijaan olen vielä viime vuosinakin kahlannut läpi paljon. Olen musiikki diggari henkeen ja vereen, ja minimissäänkin käytän jokaisesta päivästä puolitoista tuntia musiikin kuunteluun. En edes tiedä montako sataa, tai tuhatta, levyä minulla on pelkästään Spotifyyn ladattuna, paljon niitä joka tapauksessa on. Kuuntelen kaikkea Panterasta, AC/DC kautta Bob Marleyyn ja Irwiniin. Viime aikoina korvakuulokkeissa on soinut mm. Opeth, Crosby Stills & Nash, Grateful Dead, The Band, Nazareth, Edu Kettunen, Michael Monroe ja Hurriganes.
Nyt Janssoninkiusasta, ja sitten pari pokeriturnausta. Uimassa kävin jo, tuuli rannalla kovasti.

( Miten nuo päivämäärät ja kellonajat on jatkuvasti päin persettä? Tämän postauksen tein lauantaina aamulla  klo 9.30. )

2 kommenttia:

  1. Täällä toinen keräilijä ;) Lapsena keräilin mm. kuolinilmoituksia, hedelmämerkkejä, soittimia, tammenterhoja, Aku Ankan taskukirjoja....vaikka mitä ;) Myöhemmin olen keskittynyt keräilemään kirjoja. Nykyään keräilen esimerkiksi Simenonin Maigret-dekkareita. Minun on hyvin vaikea luopua mistään ;)

    El desconocido

    VastaaPoista
  2. Keräileminen on kyllä tosi hauskaa, ja siihen tulee himo, samalla kun se on elämäntapa. Meillä vain se ongelma, kun vaimo on kova heittämään koko ajan kaikkea roskikseen toisesta päästä, minun kantaessa tavaraa lisää ja lisää kotiin :)

    VastaaPoista