maanantai 31. elokuuta 2015

31. elokuuta 2015 klo 11.30

Päivän pänttäys : En este lugar hay fantasmas. Lause tuli mieleen tuosta öisestä enkelitaulun rysähtämisestä alas.

Aloitin eilen Benecolin syönnin. Toivottavasti alkaa vaikuttaa nopeasti. Minulla on vuosia ollut ihmeellisiä plaikkuja silmien ympärillä, ja luulin niitten olevan ihosyöpää enkä uskaltanut mennä lääkärille, vaikka omahoitaja on siihen lukuisat kerrat kehottanut. Kuten olen kertonut, olo on ollut kaikinpuoin tosi paska muutenkin jo pitkään, tuskin jaksan tuntia kävellä yhteen menoon. Jokin aika sitten selvisi, että plaikut + näkökykyni tosi raju heikkeneminen viimeisen vuoden tai kahden aikana johtuukin korkeasta kolestrolista. Säikähdin melkein yhtä pahasti, kuin olisin pelästynyt syövästäkin. Suvussamme on paljon sydän ja verisuoni sairauksia. Isäukolle tehtiin ohitusleikkaus pari vuotta sitten, ja isoäitini kuoli aivoinfarktiin. Isoisälläni petti sydän hänelläkin. Toinen isoäitini on kamppaillut kolestrolin ja verenpaineen kanssa koko ikänsä. Jos jotain hyvää kaikesta etsii, jokainen edellä mainituista eli vanhaksi, tai elää edelleen. Kamala ahdistus tuli silti. Olen yrittänyt pudottaa painoa jo kohta neljätoista vuotta, siitä asti kun se mystisesti bongahti 65-72 kilosta 82-85 kiloon. Nyt aloitan sellaisen hemmetin tehodieetin, että vittu sentään on parasta että painan viimeistään jo ensi viikolla alle 80 kg. Tuon tavoitteen ei luulisi edes olevan vaikean saavuttaa, kun viime kuukausina olen saanut sen 84 kilosta 82 kiloon. Ainakin tuli kummasti motivaatiota lisää. Punainen maito saa jäädä rasvattoman rinnalta kokonaan pois. Olen juonut punaista maitoa iltaisin, kun olen kokenut sen jotenkin yhdessä lääkkeitten kanssa rauhoittavan ja auttavan parempaan uneen. Voita tai oivariinia en käytä enää ikinä, syön Benecolia lopun elämääni. Paistettujen kanamunien syömistä vähennettävä myös, olen vetänyt niitä vuosia melkein joka päivä. Paljon tehtävä isoja muutoksia, mutta se kannatta jos viimeinkin löydän edes jonkinlaisen rauhan, ja pystyn taas tekemään jotain muutakin kuin nyhjöttämään tietokoneen ja telkkarin edessä päivät pitkät. Toistaiseksi kuitenkin nyt vain odotettava, ja rukoiltava että tuo kolestroliarvo lähtee alenemaan. Olen kyllä kuullut, että se voi pudota tosi nopeastikin elämäntapoja muuttamalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti